VANDRING PÅ KJUGEKULL/VACCINERING

I förra veckan var jag med mamma Inger och moster Karin med sin Papillonhund Konny (fjäril - eftersom öronen är formade som fjärilsvingar) på vandringsleden på Kjugekull. Det är ett naturreservat som ligger nära Bäckaskogs slott mellan Ivösjön och Oppmannasjön. Där finns det kor och vildsvin men också naturligtvis en hel äng av blommor uppe på backen och i skogen. Vi promenerade längs med Ivösjön där som färjelinjen pendlar från Barum till Ivön och så kan man se Bromölla. Efter promenaden på väg hem körde vi förbi Råbelövssjön in genom Näsby tillbaka till staden. VACCINERING PÅ MILNERSKOLAN På tisdagen den 27 april gick jag med mamma Inger till Milnerskolan. Där tog jag min första vaccindos. När vi gick in i foajén fick vi ta på oss munskydd och en sköterska kollade min hälsodeklaration och ID-kortet. Sedan ledde en sköterska oss på direkten in till provrummet som är ett klassrum där jag satte mig på britsen och jag fick en spruta i armen. Därefter fick jag ett plåster och väntade i väntrummet tills jag fick en lapp där det står tid och datum för min andra dos: 8 juni. /Lars Callmer: reporter

Kommentarer

  1. Hej Lars!
    Vad skönt att läsa att ni har haft en trevlig dag ute och promenerade längs Ivösjön! Jag har aldrig varit på Kjugekull men vill jättegärna gå dit. Jag har hört att man kan även klättra i området. Vad bra att du fick din första sprutan och är nästan klart med din andra. Jag hoppas att vi ses snart igen. Kramar, Jessica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

FLAMINGOKVINTETTEN

Julie Andrews